جاذبه هاي گردشگري در گرگان

موسسه تحليل آماري راهبرد با همكاري كارشناسان و متخصصان مجرب و ماهر در زمينه تحليل آماري پايان نامه، تحليل آماري رساله و انجام فصل چهار پايان نامه ، آماده همكاري با شما ميباشد.

جاذبه هاي گردشگري در گرگان

۱۱ بازديد

جاذبه هاي گردشگري در گرگان  :يكي از معروف ترين استان هاي شمالي گلستان است و مركز زيباي آن گرگان مي باشد. هرچند كه در گرگان دريا وجود ندارد اكا جنگل هاي بكر و دست نخورده اش بسيار زيبا و خيره كننده مي باشد كه چشم هر گردشگري را به خود خيره مي كند. جاهاي ديدني گرگان بسيار زياد است از جنگل ناهارخوران كه معروف ترين پارك جنگلي آن مي باشد بگيريد تا آبشار ها و چشمه ها و جنگل هاي بكر و دست نخورده.

اگر قصد سفر به گرگان را داريد براي اجاره سوئيت در گرگان به سايت گلستاني ها مراجعه كنيد تا بهترين واحدهاي اقامتي را دراختيار شما قرار دهيم.

09114481870

ناهارخوران ار معروف ترين جاذبه هاي گردشگري گرگان

يكي از بهترين مناطق ديدني گلستان شهر زيباي گرگان منطقه جنگلي ناهارخوران مي باشد.اين منطقه تفريحي در 4 كيلومتري جنوب شهر گرگان قرار دارد كه درختان آن سر به فلك كشيده و همچنين پارك تفريحي دارد و چشم انداز بسيار زيبايي را به خود گرفته است. به واسطه همين امكانات زيبا گردشگران بسياري را به خود جذب كرده است.

جاذبه هاي گردشگري در گرگان

جنگل النگدره خوش گذراني در طبيعت بكر گرگان

اين جنگل يكي از بهترين مناطق تفريحي گرگان است كه در جاده بلوار ناهارخوران قرار گرفته است .در اطراف اين جنگل سه چشمه وجود دارد كه باعث شده چشم اندازي زيبا به خود بگيرد. پوشش گياهي جنگل النگدره توسكا , افرا , بلوط , شيردار مي باشد.امكانات اين جنگل برق رساني , جاده آسفالته , نمازخانه , زمين ورزش و پارك كودك مي باشد.


سردانسر دشت بكر گرگان

سردانسر كه از  ميان روستاي زيارت عبور مي كنيم  و به سمت نخود چشمه و بعد از آن به سمت چكل پيرزن حركت مي كنيم.

جاذبه هاي گردشگري در گرگان

توسكستان راهي به سوي بهشت گرگان

اين جنگل بسيار زيبا در 40 كيلومتري جنوب شرقي گرگان واقع شده است .در بالاترين نقطعه اين جنگل منطقه جهان نما قرار دارد كه از جاده هاي پرپيچ و خم عبور مي كنيم و به آنجا مي رسيم.در فصل زمستان مكان خوبي براي برف بازي است و بخاطر هواي بسيار سرد مكان مناسيبي براي زندگي طولاني نمي باشد و اما تابستان بسيار دلنشين وكمي سرد است.


روستاي توشن آرامش در كنار جنگل و درياچه

اين روستا يكي از جاذبه هاي گردشگري در گرگان است كه واقع در 5 كيلومتري جنوب شهر گرگان هست .در اين روستا درياچه ايي وجود دارد كه داراي ماهيان مختلف است در فصول مختلف سال كاربري ماهيگيري دارد.

جاذبه هاي گردشگري در گرگان

روستاي زيارت؛ روستاي محبوب گرگان

جاذبه هاي گردشگري گرگان يكي دو تا نيست و اگر دلتان بخواهد گرگان را حسابي بگرديد و بهتان خوش بگذرد بايد برايش وقت هم بگذاريد. يكي از قشنگ‌ترين جاهاي ديدني گرگان كه بعد از ناهارخوران مي‌توانيد برويد روستاي زيارت است. چرا اسمش زيارت است؟ به خاطر وجود زيارتگاهي كه آن را متعلق به بوداييان مي‌دانند. شمال روستاي زيارت جنگل ناهارخوران است و جنوبش آبشار زيارت و جنگل هايي با درختان سر به فلك كشيده. به دليل خوش آب و هوا بودن زيارت و وجود چشمه آب گرم روستا كه خاصيت درماني دارد، يكي از پر مسافرترين روستاهاي شمال  نام گرفته، اگرچه اين استقبال زياد به ضرر زيارت تمام شده و در چند سال گذشته موج ويلاسازان به سمتش هجوم برده اند.

بازار نعلبندان؛ از ميوه‌هاي تازه تا ظرف‌هاي مسي

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري گرگان، بازار نعلبندان است. قديم ها در بازار نعلبندان كه زماني بزرگترين بازار شمال كشور بود، جنس ها را عمده مي‌فروختند اما امروز همه احتياجات روزمره را ميتوان از آن برآورده كرد. راه رفتن در بين راسته هاي بازار نعلبندان كه از سبزي و ميوه و ماهي گرفته تا پارچه و ظرف هاي مسي دارد، بسيار لذت بخش است. بازار نعلبندان در مركز شهر و حد فاصل چهار راه ميدان تا سه راه ميركريم و ميدان قيصريه قرار دارد.

جاذبه هاي گردشگري در گرگان

مسجد جامع گرگان

مسجد تاريخي جامع گرگان از بناهاي دوره سلجوقي است كه در بازار نعلبندان گرگان قرار دارد و به‌وسيله معماران تركمن ساخته شده است. اين مسجد از يك حياط مركزي به شكل چهار ايواني و چهار شبستان تشكيل شده است كه از تزيينات معماري خاص آن دوره نيز استفاده شده است. تركيبي از آجر و كاشي، كاشي هفت‌رنگ و مناره آجري با خط‌هاي كوفي مربوط به عصر سلجوقي از تزئينات معماري هستند كه در احداث مسجد جامع گرگان استفاده شده است.

بناي اصلي اين مسجد به ويژه مناره قديمي آن متعلق به دوره سلجوقيان است. اين مسجد داراي يك حياط مركزي به فرم چهار ايواني و چهار شبستان است و تزيينات معماري خاص آن متعلق به بازسازيهاي دوران بعد ميباشد.عده اي معتقدند چون محراب مسجد به سوي شرق است احتمالا اين مسجد براي مسلمانان سني مذهب بنا گرديده است.

جاذبه هاي گردشگري در گرگان

آبشار شصت كلاه

اين آبشار بين گرگان و شصت كلا مي باشد.اين آبشار در انتهاي جنگل شصت كلا قرار گرفته است .رودخانه بسيار زيبايي در اين جنگل جريان دارد كه آبشارهايي چون باران كوه و شصت كلا را بوجود آورده است.

اجاره ويلا در زيارت گرگان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.