آيا فيلتر هواي اتومبيل از نوع كتان ارزش هزينه اضافي را دارد؟

موسسه تحليل آماري راهبرد با همكاري كارشناسان و متخصصان مجرب و ماهر در زمينه تحليل آماري پايان نامه، تحليل آماري رساله و انجام فصل چهار پايان نامه ، آماده همكاري با شما ميباشد.

آيا فيلتر هواي اتومبيل از نوع كتان ارزش هزينه اضافي را دارد؟

۳۸ بازديد

يكي از تجهيزات لازم و ضروري در خودرو فيلتر هوا است . فيلتر هوا مسئوليت تنظيم ميزان هواي ورودي موتور و جذب آلودگي ها و ذرات هوا را بر عهده دارد . فيلتر هواي مورد استفاده در خودرو ها معمولا از نوع فيلتر هواي كاغذي ميباشد كه قيمت پاييني دارد و تعويض آن كار ساده اي است و شما مي توانيد بدون نياز به كمك گرفتن از مكانيك، خودتان اين كار را براحتي انجام دهيد.

دلايل مهم تعويض به موقع فيلتر هوا

تميز نبودن فيلتر هوا سوخت بنزين را تحت تاثير قرار مي دهد و اگر به موقع عوض نشود و كثيف شود هوا به درستي به سوخت نميرسد و مصرف سوخت در اتومبيل را افزايش مي دهد. بنابراين عدم تعويض به موقع فيلتر هوا از نظر اقتصادي نيز به صرفه نيست و كثيف شدن فيلتر هوا و عدم تعويض به موقع آن علاوه برافزايش مصرف سوخت بنزين باعث ناقص سوختن بنزين و در نتيجه آلودگي هوا مي گردد . تعويض فيلتر هوا تا حد زيادي به شرايط آب و هوايي كه در آن رانندگي مي كنيد، بستگي دارد و به اين صورت كه در هواي آلوده و مناطق خاكي بايد زودتر فيلتر هوا تعويض شود زيرا احتمال انسداد و به اصطلاح خفگي فيلتر هوا بيشتر ميباشد.

عمومي ترين و پركاربردترين نوع فيلتر هوا در ماشين ها فيلتر هواي سلولزي يا فيلتر هواي كاغذي مي باشد . به منظور جذب بهتر ناخالصي هاي هوا در فيلتر هاي هواي سلولزي از يك كاغذ پليسه دار آكاردئوني استفاده مي شود. اين نوع فيلتر ها براي به وجود آوردن يك ثبات در ساختار خود از يك فريم پلاستيكي استفاده مي نمايند. اين فيلترها ارزان قيمت تر از ديگر فيلترها مي باشند اما عمر كمي دارند و بايد پس از گذشت مدت زمان كوتاهي با يك فيلتر جديد عوض شوند.

فيلتر هواي اسفنجي

در گذشته از اين فيلتر در تراكتور ها و وسايل حمل و نقل سنگين استفاده مي شد ولي امروزه در ماشين هاي مخصوص مسابقه از اين فيلتر ها به شكل چند لايه با بهره گيري از فناوري نانو نيز استفاده مي شود.

فيلتر هواي كتان

فيلتر هاي هواي كتان از همه فيلتر هواهاي خودروها گران قيمت تر مي باشند و در آن ها براي جذب بيشتر مواد اضافي از 6 لايه پارچه مخصوص روغني بهره برده اند. اين فيلتر هوا ها عمر بلندي دارند و قابل شستشو مي باشند.

توليد فيلتر هوا يكي از مشاغل پر رونق در صنعت

يكي از مشاغل پر رونق در صنعت ، فيلتر سازي ميباشد كه يكي از مشاغل مناسب براي شروع يك كسب و كار ميباشد ، جهت فيلتر سازي ، صرفا كافيست با همكاري چند نيرو و در اختيار داشتن چند دستگاه تمام اتوماتيك و يا نيمه اتوماتيك كه براي فيلتر سازي ساخته و طراحي شده اند، كار خود را آغاز نماييد .

در آغاز صنعت فيلتر سازي نيز مانند ديگر صنايع ، بايد حتما از مشاوران و متخصصان با تجربه اين حوزه ، در خصوص تهيه مواد اوليه ، خط توليد (نوع دستگاه هاي مورد نياز ) ، آموزش ها و عرضه به بازار و… مشورت و راهنمايي بگيريد .

شركت سام صنعت قومس با همكاري متخصصان و كارشناسان خود در صنعت فيلتر سازي ، آماده ارائه مشاوره خدمات فني و مهندسي در زمينه ي طراحي ، ساخت ، تامين مواد ، نصب و راه اندازي ، نگهداري و تعميرات در خصوص صنعت فيلترسازي مي باشد كه با استفاده از زبده ترين و ساده ترين تيم كارشناسي و فني آماده ارائه خدمات رساني مي باشد.

آيا فيلتر هواي اتومبيل از نوع كتان ارزش هزينه اضافي را دارد؟

استفاده از فيلتر هواي كتان باعث مي شود ، استهلاك اتومبيل ، هزينه هاي تعمير و نگهداري خودرو كم تر شود. اثر فيلتر هواي كتان در طولاني مدت قابل ديدن است.

مزاياي تعويض فيلتر هوا

  • بالا بردن طول عمر موتور
  • كم كردن مصرف سوخت

جايگاه فيلتر هوا

محل جايگيري فيلتر هوا و شكل آن در اتومبيل هاي مختلف، متفاوت ميباشد. در صورتي كه فيلتر هوا در اين جايگاه درست قرار نگيرد و درزهاي آن به طور صحيح مسدود نشود، هواي ورودي به جاي عبور از سطح كاغذ از ميان درزها، وارد موتور ميشود و عمل فيلتراسيون انجام نمي شود.

چه زماني بايد فيلتر هواي خودرو را عوض كرد؟

در مورد تعويض فيلتر هواي خودرو نيز با توجه به مدل ماشين، زمان تعويض فيلتر متفاوت ميباشد.بهترين كار اين است كه كتاب سرويس و نگهداري مخصوص به خودروي خود را مطالعه نماييد.با اين كار متوجه خواهيد شد كه در هر بازه زماني كدام سرويس مربوط به اتومبيل را بايد انجام دهيد.

به‌طورمعمول تعويض فيلتر هواي موتور خودرو، ساليانه يك‌بار انجام ميشود ولي در برخي اتومبيل ها اين كار ممكن است هر ۱۸ ماه يك‌بار انجام گيرد.

بازار فروش فيلتر هوا چگونه است؟

فيلتر هوا بازار مصرف خوبي دارد. از نظر واردات فيلتر هوا در كشور ايران، فقط براي خودروهاي خارجي آنهم با كسب مجوز از وارد كننده اصلي آن خودرو خاص مجاز بوده و در بازار به هيچ وجه فيلتر هواي خارجي يافت نمي شود. بنابراين تنها رقباي شما هموطنان شما خواهند بود. بنابراين شما مي توانيد با توليد فيلتر هوا با كيفيت بازار فروش را از آن خود كنيد. همچنين فيلتر هوا مصرفي بوده و تاريخ انقضاء ندارد. بنابراين شما مي توانيد با نيروي انساني كم و سرمايه نسبتا كم و فضاي كارگاهي ساده و آموزش سريع و آسان، محصول خود را با كيفيت مناسب، هر وقت كه بخواهيد توليد و روانه بازار مصرف نمايند.

اگر قصد داريد توليد فيلتر هوا در منزل را راه اندازي كنيد و يا در اين حوزه نياز به مشاوره و راهنمايي داريد ، كافيست با كارشناسان فيلتر هوا تماس بگيريد و يا با تكميل فرم زير منتظر تماس كارشناسان ما باشيد .



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.